فهرست بستن

معرفی نرم افزار آموزشی فیزیک

۱ –  کروکودیل فیزیک فارسی :
Crocodile Physics v605 Full Version
اCrocodile-Physicsین نرم افزار شامل مجموعه ای از آزمایش های آماده  در زمینه حرکت شناسی ، دینامیک ، الکتریسیته ، نور و موج است .
همچنین با استفاده از بخش لابراتوار آن می توان به کمک ابزارهای موجود آزمایش های دل خواهی را طراحی و انجام داد .

 

۲  –  نرم افزار اینتراکتیو فیزیک فارسی   :
Interactive Physics 2005 Full Version
نرم افزاری جامع در زمینه مکانیک است . به کمک ابزارهای موجود در این نرم افزار می توانید آزمایش های جالبی در زمینه مکانیک طراحی کنید . به طور مثال می توانید با تغییر شدت گرانش تاثیر آن را بر وزن یا سقوط اجسام مشاهده کنید . همچنین می توانید حرکت سیارات را شبیه سازی کنید .

فرض کنید بخواهیم اثر وزن یک چترباز را مورد بررسی قرار دهیم. شما به کمک این نرم افزار می توانید گرانش زمین، ابعاد چتر، فشار هوا، وزن چترباز و دیگر مشخصات … را تعیین کنید و آزمایش را انجام دهید و نتایج آن را ببینید .

در ضمن شما می توانید از آزمایش های مجازی که طراحی کرده اید فیلم نیز تهیه کنید .
لازم به ذکر است بیش از ۱۲۰۰۰ مدرسه در کل جهان از این نرم افزار برای آموزش فیزیک استفاده می کنند .


۳ – نرم افزار لوکینگ گلس فارسی  :
Looking Glass Farsi Full Version
نرم افزار آزمایشگاه مجازی نور
با استفاده از این نرم افزار  می توانید با تغییر مکان جسم ، تصویر در آینه و عدسی ها را رسم و  ویژگی های آن را ببینید . همچنین شکل ایجاد شده را می توانید به راحتی به نرم افزار ورد (Word) انتقال داده و از آن جهت طراحی سوال یا پروژه های خود استفاده کنید . این نرم افزار این قابلیت را دارد که از تمام فعالیت های شما فیلم برداری کند . این ویژگی موجب می شود شما بتوانید از کلیپ ضبط شده هنگام تدریس آینه ها و عدسی ها استفاده کنید یا از آن در ساخت نرم افزارهای آموزشی استفاده کنید .

۴- نرم افزار ادیسون فارسی:
Edison 4
نرم افزار طراحی مدارهای الکتریکی و …
به کمک این نرم افزار شما می توانید آزمایش هایی نظیر قانون اهم ، قوانین مربوط به مدارهای موازی و متوالی ، شاررژ و تخلیه خازن و … را به صورت مجازی انجام دهید . هنگام استفاده از این برنامه دیگر نگران سوختن لامپ ، داغ شدن سیم های رابط ، خراب شدن باتری و … نباشید و با خیال آسوده به طراحی و انجام آزمایش بپردازید .

محیط نرم افزار شبیه حالت واقعی بوده و جذابیت خاصی را برای کاربر ایجاد می کند .


۵ – نرم افزار Stellarium :
Stellarium Full Version
نرم افزاری در زمینه نجوم و ستاره شناسی است . یکی از ویژگی های جالب این نرم افزار این است که با استفاده از آن ( در صورت تنظیم دقیق مکان و زمان ) می توانید صور فلکی و موقعیت آن ها را در آسمان منطقه خود پیدا کنید . همچنین اطلاعات جالبی پیرامون ستاره ها و سیارات مختلف در این نرم افزار وجود دارد که با کلیک روی ستاره یا سیاره مورد نظر این اطلاعات نمایش داده می شود .